Hello Gençler ve Genç kalanlar,

Portekiz: Lizbon & Porto Gezi RehberiUzun zamandır bloga bir şeyler yazmıyorum… Bazen Şalom Gazetesi için yazdığım köşe yazılarını copy-paste ediyorum ama onu bile düzenli yapmıyorum. Evet sizi çok ihmal ediyorum :(( Umarım bu yazı formuma geri dönüşümün işaretidir ve sık sık yazarım diyor, lafı uzatmadan konuya giriyorum.

Konumuz; Portekiz. Meraklıları ve daha önemlisi gidecekler için Porto ve Lizbon‘a yaptığımız ufak geziyi detayları unutmadan paylaşmak istedim. Gezilecek, görülecek ne vardan ziyade biz nasıl gezdik üzerine gün gün programımızı anlatan bir yazı yazıyorum ki, alın elinize yazıyı, okuya okuya gezin… Hem size kolay hem bana simple smile Portekiz: Lizbon & Porto Gezi Rehberi İşte karşınızda Lizbon ve Porto Gezi Rehberi

Uçak Biletleri: Öncelikle; Portekiz’e biletler pahalı olduğundan, gitmek istiyorsanız bir kampanya kovalamanızı tavsiye ederim. Ya da tersten düşünüp, bir kampanyayla karşılaşınca, tercihinizi Portekiz’den yana kullanabilirsiniz. THY Portekizde 4 farklı şehir, 6 farklı hava alanına uçuyor. Sanıyorum ki Pegasus Portekiz’e uçmuyor…

Ön Bilgilendirme: Portekiz’in yemekleri şahane. Aşırı tatlı porto şarabı, codfish, çinili binaları, seramik tabakları, mantardan yapılan her şey, (altı mantar kaplanmış seramik çinilerden yapılmış nihaleler tam bir turist ilgi merkezi) ve muhteşem tasarımlı kutuları olan sardalyaları çok ünlü. Her yerde bol bol göreceksiniz.

Porto

– 17.03.17 –

Portekiz: Lizbon & Porto Gezi Rehberi

Porto’ya Yolculuk: Biz biletlerimizi kampanyalı şehir olan Lizbon’a aldık. Porto’nun çok güzel olduğunu sık sık duyduğumuzdan, arkamızda gezilmemiş çok fazla şehir bırakmak istemediğimizden, buraya kadar gelmişken dediğimizden Porto’ya da gitme kararı aldık. İlk gün uçağımız öğleden sonra saatlerinde Lizbon’a vardıktan sonra metroyla Lisbon Oriente’ye gittik. Ordan aldığımız trenden de Santa Apolonia durağında inip, otelimize taksiyle gittik. Taksiler ucuz. Binebilirsiniz simple smile Portekiz: Lizbon & Porto Gezi Rehberi Portekiz; Almanya, Hollanda gibi işleyen bir Avrupa ülkesi değil daha ziyada İtalya, Yunanistan gibi takılan bir ülke. Dolayısıyla, tren de vaadedilenden uzun sürüyor.

Akşam Yemeği: Akşam saatlerinde Porto’ya vardık ve yemek için Michelin yıldızlı, Pedro Lemos adında harika bir restoranı tercih ettik. Yemekler şahane, 10 üzerinden 15; servis şahane 10 üzerinden 20 filan. Peçeteyi üzerinize garson örtüyor, çayınızın torbasını garson sallıyor… Mütemadiyen siparişlerinizden ekstra ikramlar oluyor. Tek kusur ortamın aşırı şıklığının estirdiği gergin hava diyebilirim. Sessiz konuşan misafirler ve çatal-bıçak seslerinin yarattığı havayı bozan tek şey bizim gevşek ekibimizin daimi kahkahalarıydı. Neyse ki kimse bir şey demedi. Birer kadeh şarap, 4 kişiye tek bir başlangıç, birer ana yemek ve ikramlarla beraber adam başı 70 Euro verdik. Ucuz değil ama değer.

Night Life: Ardından; enerjmiz kalırsa  pipa velha veya baixa bar ‘da bir kokteyl alıp gecenin ilerleyen saatlerinde de Twin’s Foz, industria club, estado novo, Plano B Music club, Labirintho veya Hard Club’tan bir tanesini seçmeleri için bizimkilere bir liste yollamıştım. Bizim enerjimiz kalmadı ama bir-iki sitedeki yorumları da kopyaladığım bu listeyi cömertçe davranıp sizlerle paylaşıyorum. Seçim sizin simple smile Portekiz: Lizbon & Porto Gezi Rehberi

Siz de bi bakın İndustria’ya ve Plano b’ye bir çok site yüksek puan vermiş ve beğendiğini söylemiş. Estado novo ve Twin’s foz için farklı yerlerde, çelişkili şeyler yazıyor.
Twin’s Foz: Porto’nun ilk ve en eski gece kulüplerinden olan Twin’s Foz, klasik bir tarza sahip. Klasik tarzından da anlaşılacağı üzere biraz lüks, fiyatlar da normal olarak yüksek.
Industria Club: Harika dekor edilmiş Industria Club’da gece hayatı daha hareketli. Elektro ve Raggae müzik tarzıyla harika etkinliklere ve eğlencelere ev sahipliği yapıyor. Foz bölgesinde yer almaktadır ve fiyatlar biraz daha uygundur.
Estado Novo: Atmosferiyle Portolular tarafından sıkça tercih edilen bir mekan. Sadece Perşembe’den Cumartesi gününe kadar 23:00 – 04:00 arasında hizmet veren mekanda ortalama harcayacağınız ücret 10-15 €. Burada Perşembe geceleri “kızlar gecesi” olarak bilinir.
Plano B Music Club: Galerias de Paris bölgesinde yer alan Plano B Music Club, samimi ortamıyla her gün tıklım tıklım. Bar ve club bölümleri olan bu mekanın fiyatları da oldukça uygun. Bazen sahne gösterileri olabiliyor, özel etkinliklerde giriş ücreti 5-10€ arasında değişebiliyor.
Plano B (“Plan B”) is a classy venue that has become an institution in Porto nightlife over the course of several years. A recognized name, it can pull in hot acts from across Portugal and beyond, with a rotating schedule heavy on electro and house music as well as occasional indie performances. A multi-layered venue in every sense, Plano B’s first floor works as a lounge-bar and art gallery, while a large basement space is made available for dancing later on in the evening. With a vintage decor and an established reputation, this is an excellent bet at any stage in an evening’s revelry.Rua Cândido dos Reis 30, 4050-150 Porto, Portugal
Labirintho: Off the beaten track, Labirintho is a cultural option which satisfies the general demands of those out on the town while also working as a gallery and a playhouse-theater. It has a cool interior informed by a synthesis of cultural developments of the last several decades. The soundtrack is similarly a blend of modern and 1980s, 1990s and noughties sounds. A revived and revitalized townhouse, Labirintho is the laid-back option for an evening out in Porto and manages to be fun and mellow.
Hard ClubHard Club is located in a renovated former marketplace, and the makeover has left it with a striking, classic-meets-modern exterior and an inside decor which likewise toes an engaging line between the building’s pre-existing structure and a newer decorative scheme. While it serves in the daytime as a chilled-out bar and light cafe, the club’s spacious interior allows for extensive dance spaces and for the hosting of frequent events and live music concerts after night sets in. It has a closing time of 4am. Praça do Infante, 95, Porto, Portugal, +351 22 375 3819
– 18.03.2017 –

Locker: Artık herkes booking.com / airbnb kullanıyor bence ama yine de söyleyim. Tek gecemizi Belomont6 da geçirdik. İyi konum, düşük fiyat, yepyeni oda… Tek sıkıntısı az wc kağıdı koymalarıydı. Ha bir de burası bir otel olmadığından, odayı boşalttığımızda valizlerimizi yanımıza almak durumunda kaldık.  Dönüşümüzü yapacağımız Santa Apolonia train station’daki lockerlara bıraktık. Biz sadece büyük bir locker alıp tüm valizlerimizi – 1 büyük, 2 orta, 1 de cabin size –  aynı yere sığdırmayı başardık. Ve bu arada oraya kadar gitmişken ne olur ne olmaz deyip dönüş tren biletimizi de aldık.

Kahvaltı: Apertemento isimli bir pancake/krepçiye gittik. Trip advisor’da çok yüksek puan almış ve resimleri şahane. Ama biz memnun kalmadık. Tavsiye etmiyorum. Servis aşırı yavaştı ve kreplerin içerisindeki malzemeler fotoğrafta göründüğünün aksine çok azdı. Eğer olur da giderseniz tek krepe double malzeme koymasını rica edebilirsiniz. Kreplere gelince; yalan söyleyemeyeceğim lezzetleri baya iyiydi.

Portekiz: Lizbon & Porto Gezi RehberiŞehir Turu: Porto’da alabileceğiniz bir çok farklı şehir turu var. Kimi meşhur porto şarabının yapıldığı bağları da gezdiriyor, otobüslü, bisikletli, segway’li alternatifler vs vs… Opsiyonunuz çok. Biz vaktimiz kısa olduğundan ve bize tavsiye edildiğinden City Lovers turlarından, historical turu tercih ettik. Her gün 10:00’da veya 11:00 de Praça de Liberdade’de buluşuluyor. 3 saatlik bir gezi. Kesinlikle koştur koştur değil… Öğrenciler size şehrin hikayelerini anlatıyorlar ve mutlaka görülmesi gereken yerlere götürülüyor. Guide’a verdiğiniz bahşiş dışında ücretsiz bir tur! Yani yine iyisiniz… Praça de Liberdade’deki heykelleri; krallardan birinin kalbinin sökülüp Porto’da saklanmasının komik nedenini, J. K. Rowling’in Harry Potter’ı yazarken ilham aldığı şeyleri, bir iki kuleyi, kiliseyi, yahudi mahallesini, tüm şehri yukardan görebildiğin bir noktayı, Sao Bento Train station’ı -favorim bu, ayrıca duvarlarında çinilerle yapılmış resimlerin hikayeleri de eğlenceli -, şehrin orta çağdan kalan kısmını (Günah çıkarma yolu var mesela bi tane, yürüyorsun ve yolun sonundaki kapının eşiğinden geçince günahların affoluyor. Yürüdük vallahi, umarım günahlarımız affolmuştur. Bize biraz Game Of Thrones’u hatırlattı, Cersei’nin çıplak yürürken, milleti Shame-Shame diye bağırdığı var ya, o. Zaten medieval town aynı Game of Thrones sokaklarına benziyor.) ve nehir kenarını gezdik.

Ponte Dom Luis: Turumuzu tamamladıktan sonra şehrin en ikonik yapılarından biri olan Dom Luis köprünün alt katını yürüyerek geçiyoruz. (Bu köprü iki katlı ve yukarıdan tramvay aşağıdan arabalar geçiyor. Bu arada daha güzel şehir görüntüsü için tavsiye edilen alt katı yürümek.) Bu köprüyü Teófilo Seyrig diye bir arkadaş inşa etmiş. Ve kendisi -ben de guide’ımızın yalancısıyım Gustave Eiffel’in öğrencisiymiş. Köprüye bakınca Eiffel kulesine benzediğini zaten anlıyorsunuz. (Özgünlük konusunda Portekiz’e biraz sinirliyim. Hayır bir bu  köprü olsa, başım üstüme… Yok 25 Nisan köprüsü Golden Gate’i yapanlar tarafından yapılmış -aynısı zaten-, yok Lizbon 7 tepeymiş aynı istanbul gibi, yok sokaklar ve tram aynı san francisco’yu andırıyormuş, yok brezilya’daki İsa heykelinin bir benzerini bilmem nerede görebilirmişiz, yok seramik sanatını Osmanlılardan almışlar. Biraz özgün olun kardeşim… O kadar yol geliyoruz gezmeye… Hahaha şaka, sinirli değilim. Ama yazdıklarım gerçek)

pontedomluis Portekiz: Lizbon & Porto Gezi Rehberi

Gaia: Köprüden geçtikten sonra geldiğiniz bölgenin adı Gaia. Öğlen yemeğini köprünün bu tarafında yemeniz tavsiye ediliyor. Daha az turistik, daha lezzetli ve daha ucuz. Biz öğle yemeğimizi Transmontana diye bir yerde yedik. Kızlar ve Eran bayılmadı. Ben beğendim vallahi. Et ve peynir tabağı, kızarmış patates, codfish, sarımsaklı ahtapot,  ve şarap içtik. Şahaneydi. Balığın güzel pişmiş tarafı bana geldi galiba. Onlar şikayet ederken ben kendi kendime götürdüm balığımı.

Porto Şarabı Tadımı: Evet gençlik, konu Porto şarabı olunca; Gaia’daki kavları gezebilir, Douro bölgesindeki bağlara gidebilirsiniz. Biz vaktimiz olmadığından sadece şarap tadımı ile işi halledelim dedik ve Croft Port‘a gittik. Şarap’tan anlıyorsanız veya anlamıyorsanız, yani her şekilde Porto şarabını sevme ihtimaliniz çok yüksek değil. Aşırı tatlı… Likör iç daha iyi..  Porto şarabının bu tadının bi de hikayesi var. İlla iççem diye tutturursanız, içerken okuyup beni hatırlarsınız.

İngilizler, Fransız şarabını çok severlermiş. Ancak 1678’de Fransa’ya politik nedenlerle ambargo konulmuş ve Fransa’dan şarap gelmemeye başlamış. Naapsak diye düşünen İngilizler, Portekiz’in Douro bölgesinde yetişen üzümlerden yapılan şarapları almaya karar vermişler. Kısa bir süre sonra Portekizli çiftçiler durumdan şikayetçi olmuşlar. Çünkü uzun süren yolculukların sonunda, hemilerdeki saklama koşullarının da yetersizliği ile şaraplar bozuluyor ve çiftçiler bozulan şarapları satamayarak zarar ediyorlarmış. Bu yeni müşteri kitlesinden vazgeçmek istemeyen Douro’lu çiftçiler çareyi, şarabın fermente olmasını tamamlamadan, alkol (brendy) ekleyerek daha şekerli fakat bozulmayacak bir şarap üretmekte bulmuşlar. Neticede ortaya iğrenç bir şarap çıkmış. Ama İngilizler çok beğenmiş. Zaten en ünlü yemeği fish and chips olan bir toplumdan daha fazlasını neden bekliyorsak… Neyse sonuçta bu şarap çok ünlü ve özel ama belli ki ben kıymetini anlayamamışım.

livrerialello Portekiz: Lizbon & Porto Gezi RehberiBir Yaradır İçimde: Şarabımızı tattıktan sonra, Lizbon’daki akşam yemeğimize yetişmek üzere trene doğru yola çıktık… Size bir kıyak yapayım dedim ve Porto gezilecek yerler listemizden gördüklerimizin yanı sıra göremediklerimizi de yazmak istedim. Buyrun…

• J.K. Rowling’in kocişi Portekizli’ymiş ve de Porto’da yaşıyormuş. Kendisi de Porto Üniversitesinde İngilizce öğretmeni olarak çalışmış bir dönem. Ve de söylentiye göre Porto’daki kitapçılardan biri olan Livraria Lello‘dan esinlenmiş. Hatta Harry Potter’ı izlemişseniz, esinlendiğini çok net görürmüşsünüz dedi guide. Ancak bu kitapçıya gidemedik. Siz naapın edin gidin. Kitap satan bir dükkan olmasına karşın giriş 4euro, bilet için kuyruk var. Eğer kitap alırsanız, girişte verdiğiniz 4euro’yu kitaptan düşüyorlar. Ama bir söylentiye göre de kitaplar normal bir kitapçıya 4’er euro pahalıymış. Hahaha simple smile Portekiz: Lizbon & Porto Gezi Rehberi
  • Bir diğer yara; Majestic‘te yemediğimiz öğlen yemeği. Yemekleri çok güzel değilmiş ancak neticede çok ikonik bir cafe. Ve ayrıca; tüm tatil boyunca kumru veya Francesca diye adlandırdığım Francesinha isimli, Porto’ya özgü içerisinde çeşit çeşit salam olan özel soslu bir sandviçi yiyebilirdik.
  • Ve Porto gezisinden bana kalan son yara da; Gaia tarafında güzel manzaralar sunduğu iddia edilen binemediğimiz teleferiktir.

Lizbon

Akşam Yemeği: Programımızı yaparken her akşam farklı tarz bir yeri seçmeye çalıştık. İkinci akşamımız için hip bir bistroya yer ayırttık. Bistro 100 Maneiras‘ı seçtik. Yemekler güzeldi. Eran kendine iyi davrandığını iddia etse de çok bir garsonumuz vardı. Nerede bütün ambiyansı bozmamıza karşın bize hoşgörülü davranan Pedro Lemos garsonları, nerede Bistro 100 Manerias. Yine de yemekler gayet iyiydi. Ambiyans da çok hoştu, listenize alabilirsiniz. Adam başı 50 Euro.

park bar Portekiz: Lizbon & Porto Gezi Rehberi

Night Life: Sıkı durun; inanılmaz cool bir yer söylüyorum. Park Bar! Bir kapalı otoparkın en üst katı bara dönüştürülmüş simple smile Portekiz: Lizbon & Porto Gezi Rehberi Kaçırmak istemezsiniz. Ne kadar yorgun olsanız da olayı görmeye gidebilirsiniz. Ha bu arada resimlerden gördüğüm kadarıyla öğleden sonra gitmek daha da keyifli gözüküyor. Vaktiniz varsa değerlendirebilirsiniz.

Ardından, bmyguest‘in ev/oda karışımsı yapıya gidip uyuduk. Yine çok tembeller için linki koydum oracığa. Evler, biraz fazla dardı. Yeri fena değil Bario Alto’da (benim önderliğimde gezeceğimiz, merkezi mahalelerden biri) bir sokaktaydı. Birazcık yokuştaydı ama tüm şehir yokuşlu o yüzden haritadan bakarken yokuşlu olup olmadığını nasıl anlarsınız bilemiyorum.

– 19.03.2017 –

Kahvaltı: Sıkı durun, size şahane bir kahvaltı mekanı söylüyorum. The Mill. Yani konunun portekiz yemekleri ile bir alakası yok ama burada olsa ilk tercihlerimden biri olur. Müthiş kahvaltıları ve güler yüzlü servisin yanı sıra, bayılacağınız tabakları da dilerseniz satın alabiliyorsunuz. Her şey öyle güzeldi ki önce bir dedikodu çevirdik keyifle, sonra muhabbet aktı yolunu buldu. Kalkamadık bir türlü resmen simple smile Portekiz: Lizbon & Porto Gezi Rehberi

themill Portekiz: Lizbon & Porto Gezi Rehberi

Belem Bölgesi: Kahvaltıdan kıçımızı kaldırdığımızda öğlen olmuştu resmen. Ve listemizdeki sıradaki program olan ve neredeyse okuduğum her kaynakta Lizbon gezilecek yerler listesinde başı çeken Belem‘e -bir semt- doğru gittik. Belem’i gezerken Hüseyin Yılmaz isimli arkadaşın muhteşem Gezimanya notlarından faydalandık.

• Jeranimos Manastırı
  • Santa Maria Kilisesi
  • Torre de Belem
  • Padrão dos Descobrimentos (Kaşifler anıtı) gitmeniz gerekenler,
  • 25 Nisan Köprüsü (Hüseyin Amca çok detaylı yazmadığından bu köprü ile ilgili Vikipedi’den alıntı bir parantez açmak istedim şuracığıa. Portekiz’in Lizbon kentinde Tejo Nehri üzerine kurulmuş bir asma köprü. Sudan yüksekliği 70 m. 6 şerit yol, 2 şerit tren rayı mevcuttur. Daha önce bahsetmiştim Golden Gate’i yapan arkadaşlar yapmış bu köprüyü de ve pek uğraşmamışlar aynısını Lizbon’a da çakmışlar. Köprü 1966’da ilk açıldığında adı Salazar. Sonra 25 Nisan 1974’teki Karanfil Devrimi’ne ithafen adı 25 Nisan olarak değiştiriliyor. Karanfil devrimi şiddet kullanılmadan gerçekleştirilen askerî darbe. Portekiz’in otoriter bir diktatörlükten demokrasiye geçişini sağlayacak iki yıllık bir değişim döneminin başlangıcı olmuştur.)
  • Cristo Rei heykeli görmeniz gerekenler arasında.

pasteis belem 300x184 Portekiz: Lizbon & Porto Gezi RehberiJeranimos Manastırı’ na mutlaka gidin! Torre de Belem ve Manastır biletlerini birlikte alabiliyorsunuz. Hem bir defa sıra
beklersiniz hem de u işi bir kaç euro ucuza kapatabilirsiniz. Öbür yandan biz Torre de Belem’e çıktık ama bana öyle geliyor ki Kaşifler anıtının manzarası daha güzel. İkisine birden çıkmanıza da gerek yok simple smile Portekiz: Lizbon & Porto Gezi Rehberi Bunların hepsi büyüüüüüüüüüük bir meydanda toplanmış durumda. Belem’e varınca açın Hüseyin Beyciğimin notlarını, nefis anlatmış. Okuya okuya gezin. Ardından Belem Pastanesine gidin ve ünlü Pastel de Nata‘dan yiyin. Çok güzel, tarçın koyunca daha da güzel oluyor! Diğer tatlılarını beğenmedik. Pastel de Nata iyidir, şaşmayın. Bir ikinci tüyo (tüm bloglarda yazıyor gerçi) O hayvan gibi gördüğünüz sıra take away sırası. Siz oturma bölümüne gireceksiniz. Sakın şaşırmayın. Ve yeri gelmişken Portekiz’in tatlılarının hikayesini anlatayım size de gününüz şenlensin.

Develerin pire, pirelerin deve olduğundan bir sonraki dönemde, eskiiii eskiiii zamanlarda Portekiz daha dindar bir ülkeymiş. Ve manastırlarda yaşayan bir çok rahibe varmış. Bu rahibeler saç bakımları için yumurta beyazı kullanırlarmış. (neden saçlarına bakım yaptıklarını bilemiyorum.) Ve ellerinde bir çok yumurta sarısı kalırmış. Onlar da bu yumurta sarılarını israf etmemek için tatlı yapımında kullanırlarmış. Portekize özgü bir sürü tatlı icat etmişler. Ve tüm bu tatlılarda yumurta sarısı bol kullanıldığından ötürü tatlıların renk paleti genelde sarı etrafında dönüyormuş. Çok inandırıcı gibi gelmese de, ben de bizim Porto’daki guide’ın yalancısıyım. Ve ayrıca pastanelerin vitrinlerine baktığınızda bu hikayenin yerini mutlaka göreceksiniz.

Portekiz: Lizbon & Porto Gezi RehberiAlfama: Geç ve uzun bir kahvaltı, üzerine yenmiş pastel de nata’lardan sonra öğle yemeğini es geçip gezimize devam etmeye karar verdik. Sıradaki rotamız herkesin mutlaka gidin dediği Alfama idi.  Alfama  Portekiz’in başkenti Lizbon’un São Jorge Kalesi ile Tejo Nehri arasındaki yokuşta kurulmuş en eski mahallesi. Mahallenin adı Arapça’da hamam anlamına gelen Al-hamma ‘dan gelmekte.. Oldukça fazla sayıda tarihi binalar olan bölgede, pek çok da Fado barları ve restaurantları var. Biz kaleye girmedik valla şekerler… Burada görebileceğimiz bir kaç yapıdan Sao Vincente de Fora Manastırı‘nı tercih ettik. Yukarıya çıkarken; seramiklerle yapılmış resimlerde Lafontaine’in fabl’larını çizmişler. Çok eğlenceli simple smile Portekiz: Lizbon & Porto Gezi Rehberi Manastırın en yukarısındaki manzara da Lizbon’u görmek için harika idi. – ya bu arada çok yokuşlu bir şehir olduğu için her yerde manzara noktaları var. Yine de bu manastırdaki görülmeye değerlerden bir tanesiydi.- Ordan çıktık ve Alfama’nın içerisindeki Graça bölgesinde turladık. Tatliş tatliş dükkanlar vardı ama pazar olduğundan mütevellit bir çoğu kapalıydı. Hayatta kaçıramam derseniz Alfama gezinizi başka bir güne alabilirsiniz. Ama diğer günlerde ne kaçıracağınızı hesaplamakta fayda var.

Akşam Yemeği: Akşam yemeği için tüm Lizbon listelerinin birincisi, herkesin ilk tavsiyesi Ramiro‘ya gittik. Ben yer ayrılmıyor diye okumuştum. Rakel yer ayrılıyor dedi. Taksici o iş zor dedi filan. Biz de yer ayırmadan gittik. Saat 21:00’de oradaydık. Yemeğe oturmamız 22:00’yi buldu. Leziz tereyağlı ekmekler ve deniz mahsüllerinden oluşan bir menüsü var. Bir hayli salaş bir yer. Istakoz gibi kabuklu deniz hayvanlarında bir dünya markası ve buranın hakkı Istakoz! Ben canlı canlı kaynar suya atıldıkları, çıkmak için çabalıkları ve çığlık atarak öldürüldükleri için 3-4 senedir ıstakoz yemiyorum. -Çin’e gidersem köpek tadarım o ayrı mevzu- Karides ve kum midyesi yedim. Güzeldiler…

ramiro Portekiz: Lizbon & Porto Gezi Rehberi

Night Life: Bu akşamki gerçekleştiremediğimiz planımız Lux‘a gitmekti. Okuduklarımdan çıkardığım Lux’ın Lizbon’un en ünlü gece klübü olduğu. Alt katı şahaneymiş dediler.

– 20.03.2017 –

Kahvaltı: Gündüz  vitrinini fena bulmadığımız bir pastane chaininde (Padaria Portuguesa) kahvaltımızı yaptık. Güzeldi ama yani denemek istediğiniz başka bir yer varsa deneyebilirsiniz simple smile Portekiz: Lizbon & Porto Gezi Rehberi Kahvaltımızın ardından, önceden hazırladığımız google map rotamızı açıp, Lizbon sokaklarını keşfetmek üzere yola çıkıyoruz.

Portekiz: Lizbon & Porto Gezi RehberiBarrio Alto: Renk renk çinili tarihi binaları, gezmesi keyifli küçük dükkancıkları ile bohem bir bölge burası. Gezmeniz gereken sokakları söylüyorum.  Principe Real caddesi ve parkı ise, Rua do Norte, Rua da Atalaia, Rua da Rosa ve Rua de Sao Pedro de Alcantara. Biraz yürüyün, bölgenin havasını alın, dükkanlara bir göz atın.

Chiado: Ayrı bir bölge gibi yazıyorum ama hepsi dipdibe bunların, haberiniz olsun. Chiado şehrin en canlı bölgesi. Müzeler, tiyatrolar, restoranlar, barlar…  Enfes simple smile Portekiz: Lizbon & Porto Gezi Rehberi  Chiado’nun en keyifli sokakları ise Rua Serpa Pinto, Rua Garret, Calçada do Sacremento, Travessa do Carmo ve Rua do Carmo.

Öğlen Yemeği: Size söyleyeceğim öğlen yemeği mekanı, Timeout Market, dünyanın 7 harikasından bir tanesi! Zaten yemekleri aşırı güzel olan bu ülkede Time Out en iyi restoranları seçmiş ve bir yerde toplamış. Alıyorsun yemeğini ortadaki alanda oturup yiyorsun. Tam bir delilik. Lizbon’daki favori mekanım. Çok net. 4 kişi olduğumuz için bir kaç tane restoranı deneme fırsatı bulduk. Tartar-ia, Sea Me ve Asian Lab’i tavsiye ediyorum. (Totalde adam başı 20 euro verdik.) Sea Me’nin methini zaten çok duymuştuk ama burada yediklerimizden sonra akşam da Sea Me’nin asıl restoranına gitmeye karar verdik.

timeoutmarket Portekiz: Lizbon & Porto Gezi Rehberi
Öğleden sonra şehir turu:
İlk rotamız yanyana dizilmiş dükkan ve cafelerin yer aldığı trafiğe kapalı Rua Agusta caddesiydi. Bu caddeyi yürüdükten sonra, üzerinde saat olan bir takın altından geçerek Praça do Comércio‘yu ve buradaki Zafer anıtını göreceksiniz. Rua Agusta’yı kesen Rua do Santa Justa’dan sola dönüp Rua de Aurea’ya kadar ilerlediğinizdedemirden yapılmış Elavador de Santa Justa’yı göreceksiniz. Buradan asansöre binip yukarı mahalleye çıkıyorsunuz. Ardından asansörün tepesine doğru 1-2 kat merdiven çıktıktan sonra şahane bir manzara noktasına geliyorsunuz. Gün batımına denk getirebilirseniz harika olur benden söylemesi. Sonra aynen geri aşağı inin ve Rua Aurea’dan yukarı devam edin. Bir diğer meydan olan Praça do Rossio‘ya varacaksınız. Bu meydanın zemini 19yy Portekiz mozaikleri ile kaplıymış. Ayrıca neo klasik Nacional D. Maria II tiyatro binasını, Portekizli ünlü piyes yazarı Gil Vicente’nin heykelini, Dom Pedro IV’nun dev sütununu, bronz Fransız çeşmelerini de görebilirmişsiniz. Biz muhtemelen bunları gördük, gördük de bakmadık simple smile Portekiz: Lizbon & Porto Gezi Rehberi Meydanda yer alan tren istasyonu ise muhteşem… Görüp de bakmamak imkansız yani simple smile Portekiz: Lizbon & Porto Gezi Rehberi Ve Praça do Rossio meydanından yukarı doğru çıkan Avenida Liberdade’yi takip ederseniz eski saraylardan dönüştürme lüks otelleri ve dünya markalarının mağazalarını görebilirmişsiniz. Biz bunun yerine tren istasyonun orada bir pub’da bira patates yapmayı tercih ettik.

Akşam Yemeği: Akşam yemeği için daha önce mentionladığım gibi Sea Me’ye gittik. Timeout market’teyken sardalyalı nigiri ve tuna ceviche denemiştik, akşam kendi yerinde ise kalkana şans verdik. Her şey 10 numeroydu. Sushi yiyen tanıdıklarımız da Ninalar olsun, Rakeller olsun çok beğenmiş ve tavsiye etmişlerdi. Demen o ki siz bi gidin Sea Me’ye, sonra ne yeseniz şahane olacak gibi gözüküyor.

Night Life:
İnsanların sokakta ellerinde içkiler ile takıldığı Pink street‘te dolanıp ardından Pensão Amor‘a gidip bir kokteyl içip iki sallanmak size harika bir gece programı olurdu. Bu yerin dekorasyonu harika simple smile Portekiz: Lizbon & Porto Gezi Rehberi Berjerlerine hasta oldum! Sesim hiç olmadığı için kokteyl yerine çay içmek durumunda kalsam da kokteyllerinin güzel olduğu duyumunu aldım. İyi eğlenceler.

pensaoamorson 1024x683 Portekiz: Lizbon & Porto Gezi Rehberi

– 21.03.2017 –

Ünlü 28 Numara: Ayın 21’i az vaktimiz olduğundan kendimize soft bir program yaptık. Sonunda Lizbon notlarını okuduğum her yerde mutlaka binin dedikleri, sehrin sembollerinden biri olan 28 numaralı tram’e bindik. Aslında Alfama’yı yazarken; çok aşırı kalabalık olmasına rağmen bu trame binin diye tavsiye ediyorlar ama tram bir çok bölgeden geçiyor zaten; başka bir yerden binip Alfama’yı gezebiliyorsunuz yani… Kalabalık olmaması için, araştırmalarımızı yapıp hafta içi sabah saatlerini tercih ettik (Salı 9:30). Gerçekten de keyifli keyifli oturarak dolandık.

Screen Shot 2017 04 12 at 15.08.01 Portekiz: Lizbon & Porto Gezi Rehberi

Feria da Ladra: Tramvay gezimiz bittikten sonra, valizlerimizi locker’a bırakıp, Feria da Ladraya (bit pazarına) gittik. Pazarın sadece cumartesi ve salıları olduğunun altını çizmek istiyorum. Avrupada gittiğim tüm diğer bit pazarlarından daha varoştu simple smile Portekiz: Lizbon & Porto Gezi Rehberi Kendime farklı satıcılardan 3’er eurodan ikinci el Macau marka tabaklar topladım.Ve eli yüzü düzgün bir dükkandan beyaz üzerine lacivert desenli bir fırın kabı aldım! Desensiz pyrexlere son! Az kalsın bir de ikinci el gözlük alıyordum, yine 3 euroya, görme gözlüğü, kocaman. Camlarını değiştirip, bu yazıyı yazarken en cool gözlüklerimle klavyeyi tıklıyor olacaktım. O zaman şüphesiz ki yazım daha kendine güvenli sound ederdi. Ama almadım işte simple smile Portekiz: Lizbon & Porto Gezi Rehberi

feiradaladra Portekiz: Lizbon & Porto Gezi Rehberi

Bir yaradır kalbimde:

• Portekiz’e giden herkes illa bir oranın ünlü yerel müziği olan fado evine gidiyor, beğenmiyor çıkıyor. Biz hiç bu işe soyunmadık. Aklınızda bulunsun…
  • Sintra kalesini görmeye gidecek zamanımız yoktu ama eğer gününüz varsa bunu da programınıza alabilirsiniz. Kalenin fotoğrafları mükemmel gözüküyor.
  • Yine kumsalların yer aldığı çok keyifli bir bölge gibi duran Cascais‘e gitmedik. Vaktiniz varsa aklınızda olsun.
  • Çok çok iyi olduğunu duymamıza rağmen Decadente‘de yiyemedik.
  • Bir de kendi keşfettiğimiz, 100’lerce çeşit gevreği olduğu ve evdeymişçesine yemek için yatakların bile bulunduğu Pop Cereal Cafe‘de bir kahvaltı etmek istedim. Cornflakes’e bayıldığımdan değil de, bence o ortamda takılmak müthiş! Zamanınız varsa benim için de gidin.

Şimdi yazıyı yayınlıyorum gençlik, müsait bi zamanda resimleri de eklicem.
Size şimdiden iyi eğlenceler simple smile Portekiz: Lizbon & Porto Gezi Rehberi

Gezgin Sandru

Bu yazıyı paylaş da bir havan olsun!